Wednesday, March 12, 2014

My FYP (part 1)

Banyak yang berlaku sepanjang aku menjalankan projek tahun akhir ku ini.. Bermula dari semester 7 yang lalu, bermula dengan pemilihan supervisor pilihan masing-masing... Aku memberanikan diri menyahut cabaran dengan memilih supervisor dari luar negara, Uzbekistan.. " Susahlah nak faham English die.."... "tak reti cara explanation die dlm kelas..".. "Seyes xde orang nak tulis name bawa die.."..dan banyk lagi.. Ni semua yang sering diperkatakan oleh pelajar disini terhadapdie.. "Prof Isamiddin.." Yes, he is my supervisor.

Aku sangat yakin dengan sv yang ku pilih. Bermula dengan meeting yang pertama, utk meminta tajuk yang bakal dikaji.. Beliau memberikan satu tajuk berkenaan dengan Lie Algebra..I was like wow! what kind of title is that??! ahahah.. Aku pun try request satu tajuk yang berkaitan dengan Biologi.. we discuss..we discuss.. and we end up dengan title "Catalan Number".. Aku pun tak reti sgt pada mulanya.. Niat pertama.. aku nak buat satu formula yang bakal digunakan pada masa hadapan..mampoo~!! ihii... xpe, yakin je Sue! hewww~!

Aku mula la dengan mencari article yang berkaitan.. tension mendatangi diri.. sebab rujukan untuk tajuk nie sangatlah sedikit.. Tapi aku yakin je la.. Sv pun baik..Alhamdulilah.. Dia banyak memberikan tunjukajar kepada aku.. 

...... (to be continued)

1 comment: