Monday, December 23, 2013

I am a Kakak Demo

Semua yang mengetahui pasti akan berkata : " waa... bertuahnye ko Sue,, masih degree..mcmna boleh dapat mengajar kelas tutorial kat jabatan? "
Alhamdulillah..inilah yang dinamakan rezeki. sebagaimana baik dan lancarnya kita merancang, hanya Allah sebaik-baik perancang. Pertama kali dibagi peluang untuk mengajar kelas "Introduction To Calculus" bagi pelajar program pertanian satu pengalaman yang mencabar dan menyeronokkan.
Pada mulanya, rasa tak percaya apabila diberikan surat pelantikan tersebut. Apa yang mampu terfikir pada saat itu, " mampukah aku untuk membahagikan masa untuk belajar dan mengajar? " well, I take this opportunity as a challenge to me! :)

Akhirnya , semester kali ini jugak, aku diberikan peluang untuk mengajar sekali lagi bagi sunjek yang lain. Subjek kali ini ialah "Pengenalan Matematik Dalam Ekonomi"
Hmmm..Kali pertama  dapat tahu,"hmm..ni subjek ape?" Rupenye die lebih related tentang ekonomi, cthnye : simple interest, compound interest dan sebagainya..Ok! kali ini aku kira lagi mencabar. Akv berhadapan dengan pelajar2 junior upm program ekonomi dan perniagaantani.. Setiap minggu, aku akan mengajar 3 jam kelas. Ada pelajar yang komited, dan ada pelajar yang kurang komited. Aku cube memberikan skema pemarkahan yang mampu menolong markah final diorang... Baik kan kak demo nie? >.^ hihihhhi..

Seronok bila berada dalam nie, selain dapat meningkatkan skill bercakap di hadapan semua orang, skill bercakap dalam bahasa inggeris juga meningkat memandangkan saya ada pelajar dari luar negara, China, Thailand dan Indonesia.. Hmm.. berbelit2 jugakla lidah nak bercakap dalam bahasa orang lain nie.. ahah.. Tapi, aku tahu aku boleh, yeahhyyy!! This is what we called as challenged! kata nak mewujudkan mahasiswa minda kelas pertama kan.. so, kena la cube bende mcm ni.. ^_^

Tapi, semester nie..kelas tutorial dah tamat..satu pengalaman yang seronok bersama mereka.. hanya ada beberapa keping gambar sebagai kenangan dengan mereka semua..

Mereka tengah fokus! ^_^

Kelas Tutorial MTH3004
Sangat berharap semester terakhir nanti, dapat lagi berkhidmat kat jabatan matematik mengajar kelas tutorial lagi.. InshaaAllah..
#semogaAllahredha

No comments:

Post a Comment